لپ تاپ ایسوس

همه چیز درمورد باتری لپ تاپ ایسوس

باتری لپ تاپ ایسوس

برای استفاده درست از هر محصولی ابتدا شناخت آن و نحوه کار با آن الزامی است ، امروز در این مقاله شما را با باتری لپ تاپ و تمامی نکات مربوط به آن آشنا خواهیم کرد . در این مقاله با نحوه استفاده صحیح از باتری ، مدت زمانی که باید دستگاه در شارژ باشد و اور حال و تعویض و تست آن صحبت میکینم .

 

مدت زمان نگهداری و شارژ کردن لپ تاپ ایسوس

معمولا لپ تاپ ها بین 45 دقیقه تا 1 ساعت زمان میبرند تا به طور کامل شارژ شوند بعد از آن به طور خودکار جریان ورودی به لپ تاپ قطع میشود اما این به آن معنا نیست که همیشه لپ تاپ خود را در شارژ نگه داریم . برای استفاده صحیح از باتری برای افزایش طولعمر آن به نکات زیر توجه کنید :

  • هرباتری برای اینکه طول عمر بیشتری داشته باشد باید استفاده شود ! به همین خاطر لپ تاپ خود را در استفاده های معمولی از شارژر جدا کرده و از آن استفاده کنید
  • بعد از پر شدن باتری آن را به مدت طولانی در شارژ نگه ندارید
  • سعی کنید قبل از خالی شدن کامل باتری لپ تاپ آن را به شارژر وصل کنید .

آیا هنگام بازی کردن لپ تاپ خود را به شارژ بزنیم ؟

بله  . هنگام بازی و انجام کارهای سنگین حتما دستگاه خود را به شارژر متصل کنید . باتری لپ تاپ های گیمینگ و مهندسی توانایی تامین انرژی کامل برای کارت گرافیک های خود را ندارند . استفاده سنگین از لپ تاپ هنگام بازی و کار های گرافیکی به باتری فشار زیادی اورده و باعث خرابی آن میشود . پس برای عملکرد پایدار و صد در صدی هنگام بازی و امور گرافیکی لپ تاپ خود را به شارژر متصل کنید .

میتوانید برای خرید باتری لپ تاپ ایسوس

علائم خرابی باتری لپ تاپ ایسوس

علائم خرابی باتری لپ تاپ ایسوس

علائم خرابی باتری لپ تاپ ایسوس

باتری لپ تاپ یک قطعه ایست که طول عمر مشخصی دارد و برای اینکه ناگهان شما را غافلگیر نکند قبل از اتمام کارایی آن باید اقدامات لازم را انجام دهید .

اگر متوجه موارد زیر شدید آگاه باشید که عمر باتری رو به اتمام است :

داغ کردن و تولید بیش از حد گرما

برای مطمئن شدن از اینکه داغی بیش از اندازه به باتری مربوط میشود قبل از هر کاری فن و دریچه هوا را چک کنید آنها را تمیز و فن را تعویض  کنید در صورت مشاهده ادامه دار گرما صد درصد باتری در حال نابودی است .

دیرتر شارژ شدن باتری

خالی شدن سریع باتری

باتری لپ تاپ به سرعت کم شده به طوری که کمتر از 1 الی 2 ساعت شارژ در حالت استفاده معمولی نگه میدارد .

خاموش شدن ناگهانی و مکرر لپ تاپ

نکته :

لپ تاپ تان را برای مدت های طولانی  و یا به طور  مستمر روی  حالت اسلیپ قرار ندهید افرادی که ویندوز 10 دارند تنظیمات خاموشی خودکار را انجام دهید.

  • روی آیکون Start کلیک کنید.
  • سپس به دنبال تنظیمات Power و Sleep بگردید.
  • روی تغییر تنظیمات کلیک کنید. تنظیمات صرفه‌جویی در باتری و انرژی را بررسی کنید که می‌تواند شامل تنظیماتی باشد که باعث می‌شود رایانه مرتبا خاموش شود.

باد کردن و رسوب باتری

اگر متوجه شدید که باتری لپ تاپ تمورم شده و باد کرده . یا دچار رسوب شده است حتما موضوع ار پیکیری کنید . این اتفاق میتواند به دیگر قطعات داخلی مانند مادربرد دستگاه  آسیب برساند .


درصورت مشاهده هر یک از موارد بالا نشان دهنده تمام شدن عمر مفید باتری شما میباشد و شما باید به فکر تعویض و تعمیر آن باشید .

عمر مفید باتری لپ تاپ چیست ؟

معمولا بسته به اعلام شرکت سازنده طول عمر یک باتری بین ۱ تا 4 سال میباشد . نکته مهم این است که شما چگونه از باتری استفاده میکنید و میتواند تاثیر زیادی در طول عمر آن داشته باشد .

آیا شارژ مداوم لپ تاپ و اتصال همیشگی آن به برق باعث خرابی میشود ؟

یادتان باشد اگر می خواهید باتری لپ تاپ تان طول عمر مفید  خود را داشته باشد هیچ گاه آن را برای  مدت طولانی در برق قرار ندهید .

و این نکته را بدانید که به طور کلی باتری  لپ تاپ بین 45 دقیقه تا 1 ساعت طول میکشد که به طور کامل شارژ شود و حدود 3الی4 ساعت به شما شارژ می دهد فقط همانطور  که در مقاله های قبل گفتیم حتما باتری را قبل از اینکه صفر شود شارژ کنید و قبل از  100درصد شدن کامل از برق در بیاورد . خالی شدن کامل باتری لپ تاپ باعث شک به سلول های آن شده و میتواند طول عمر آن را کوتاه کند .

قبل از تعویض باتری لپ تاپ باید به چه نکاتی توجه کنیم ؟

برسی سالم بودن شارژر لپ تاپ

ابتدا بررسی کنید که مشکل از سیم شارژر نباشد برای این کار شارژر را به برق  وصل کنید و ببینید که چراغ LED، انتقال جریان برق را به لپ‌تاپ نشان می‌دهد یا نه. اگر روشن شود، دستگاه شما در حال دریافت برق است؛ یعنی مشکل شما سیم یا منبع برق نیست. اگر روشن نشد، سیم خود را بررسی کنید. آن را به یک پریز تست‌ شده وصل کنید که می‌دانید کار می‌کند.

در ادامه باید مطمئن شوید محلی که برق به لپ‌تاپ شما وارد می‌شود (جک) تکان نمی‌خورد. ضربه خوردن و شل شدن درگاه شارژ باعث می شود سیستم برق رادریافت نکند .

انجام تست باتری و بروزرسانی درایور باتری لپ تاپ ایسوس

ما در مقاله ای جداگانه کامل مراحل آپدیت درایور و تست آن را تو ضیح داده ایم .

راه حل جالب برای احیا باتری : گذاشتن باتری در فریزر

منجد کردن یک روش برای زنده کردن یک باتری مرده و از کار افتاده است این روش باور پذیر نیست اما باید به شما بگویم که در بسیاری مواقع این روش جوابگو است شما هم می توانید این کار را انجام دهید قبل از انجام به هشدارزیر توجه داشته باشید که این روش فقط روی باتری‌هایی از نوع NiCD یا NiMH انجام می شود. این کار را روی مدل لیتیومی امتحان نکنید؛ زیرا این کار، خود از دلایل خراب شدن باتری لپ تاپ شما خواهد بود.

باتری را در کیسه گذاشته و داخل فریزر بگذارید

باتری را در کیسه گذاشته و داخل فریزر بگذارید

ابتدا  باتری لپ‌تاپ خود را بیرون بیاورید و آن را در یک کیسه پلاستیکی زیپ‌دار کاملا سالم قرار دهید.

کیسه را در فریزر قرار دهید و بگذارید حدود ۱۲ تا ۲۴ ساعت آن‌جا بماند تا منجمد شود.

وقتی از فریزر بیرون آوردید، از کیسه پلاستیکی خارج کنید و بگذارید باتری گرم شود تا به دمای اتاق برسد.

باتری را دوباره در دستگاه خود قرار دهید و آن را کاملا شارژ کنید.

پس از شارژ‌شدن باتری به‌صورت کامل، آن را از برق بکشید و بگذارید باتری تا انتها خالی شود.

دو مرحله آخر را حداقل ۴ بار تکرار کنید.

افزایش عمر باتری

  • تنظیماتی را انتخاب کنید که باتری کمتر مصرف شود و اجازه دهید که صفحه شما زودتر خاموش شود. روشنایی صفحه را به گونه‌ای تنظیم کنید تا به طور خودکار تغییر کند.
  • دما لپ تاپ را پایین نگه دارید دما تاثیر خیلی زیادی روی طول عمر باتری دارد
  • صداها یا لرزش های صفحه کلید را خاموش کنید.
  • محدود کردن برنامه‌های با مصرف باتری بالا
  • باتری تطبیقی را روشن کنید.
  • اکانت‌های استفاده نشده را حذف کنید.
  • طرح زمینه تیره را روشن کنید.

نگهداری باتری

  • تمیز نگهداشتن باتری باعث عمر بیشتر باتری می شود.
  • برای شارژ لپ تاپ خود همیشه قبل از آلارم باتری آن را به آداپتور وصل کنید و تا به باتری شوک وارد نشود
  • از آداپتور مناسب لپ تاپ خود استفاده کنید.
  • پس از خرید یک لپ‌تاپ یا باتری جدید برای لپ‌تاپ خود، توصیه می‌کنیم باتری را کمتر از 24 ساعت شارژ کنید. شارژ 24 ساعته اطمینان حاصل می‌کند که باتری پر است و به طول عمر باتری کمک می‌کند. پس از شارژ کامل، در صورت امکان نباید آن را به طور کامل تخلیه کنید.

و در آخر

همیشه پیشگیری بهتر از درمان است به خاطر داشته باشید برای داشتن ارامش خاطر هنگام کار با لپ تاپ و همچنین استفاده بهینه وطولانی مدت از لپ تاپ تان از سرویس به موقع آن غافل نشوید .

ارتباط با مرکز خدمات ایسوس

مشاوره , تعمیرات فوری  و خرید قطعات
پیش شماره 021 — 66315428 , 66973091 , 66973021 , 66973154

 

 

آنلی ایسوس مرجع تعمیرات و قطعات لپ تاپ های لنوو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *