لپ تاپ ایسوس

10+ روش افزایش سرعت لپ تاپ ایسوس – دلیل کندی لپ تاپ چیست ؟

10 روش افزایش سرعت لپ تاپ چیست ؟ دلیل کندی لپ تاپ چیست ؟ ارتقا لپ تاپ ایسوس  در ادامه به برسی تمامی این عوامل میپردازیم .
کاهش سرعت لپ تاپ از موضوعات مهمی است که در صورت به وجود آمدن ، بسیاری از کاربران را دچار مشکل  و رنج می کند برای اینکه بدانید چگونه سرعت لپ تاپ خود را افزایش دهید ابتدا لازم است با مسائلی که باعث کاهش سرعت لپ تاپ تان می شود آشنایی داشته باشید و در ابتدا آنها را بررسی و در صورت لزوم برطرف کنید.

دلایل کندی لپ تاپ

عواملی نظیر قدیمی بودن سیستم عامل , برنامه های زیاد و بدون کاربرد , برنامه های باز در پس زمینه , حافظه دستگاه , رم , سرویس نشدن و . . . دستگاه باعث کم شدن سرعت لپ تاپ ایسوس و دیگر لپ تاپ ها می شود و این کاهش سرعت باعث اتلاف وقت باارزش شما و همچنین ایجاد استرس و رنجش شما می شود اما این موضوع با چندین راهکار قابل حل و پیشگیری است و شما با اجرای آنها  نه تنها از کاهش سرعت لپ تاپ تان جلوگیری می  کنید بلکه باعث افزایش سرعت آن نیز خواهید شد .

آپدیت درایور ها و نصب برنامه های ضروری از دست رفته !

برنامه Advanced System Optimizer برنامه بسیار قدرتمند و کاملی برای عیب یابی , نصب و آپدیت درایور ها , اورهال کردن حافظه و افزایش سرعت لپ تاپ است . این برنامه بسیار جامع و قدرتمند میباشد . ما توضیه میکنیم حتما هر از چندگاهی با استفاده از این برنامه تمامی بخش های لپ تاپ را عیب یابی کنید . استفاده از این برنامه بسیار ساده میباشد .

برنامه بهینه سازی و افزایش سرعت لپ تاپ

استفاده از این برنامه بسیار ساده میباشد کفی است بعد از نصب و راه اندازی برروی دکمه آبی رنگ پایین (Start smart) کلیک کنید تا کار برنامه آغاز شود .

Advanced System Optimizer نرم افزاری جهت بهینه سازی و رفع مشکلات سیستم می باشد و توانایی این را دارد با بر طرف کردن خطاها و مشکلات سیستم سرعت کامپیوتر شما را افزایش دهد. برنامه Advanced System Optimizer با اسکن هوشمندی که این نرم افزار انجام می دهد، تمام مشکلات عیان خود شد و با تکنولوژی های برتر این نرم افزار سیستم شما از هرگونه مشکل سخت افزاری و نرم افزاری پاک خواهد شد. همچنین در این نرم افزار قسمتی تعبیه شده تا از اطلاعات و قسمت رجیستری شما بکاپ تهیه کند و در مواقعی که لازم است، این بکاپ ها را جایگزین نماید. یکی دیگر از توانایی های این نرم افزارپاک کردن سیستم از هرگونه فایل اضافی و بدون استفاده است که باعث می شود سرعت سیستم افزایش یابد و از پرداختن سیستم به قسمت های بیهوده جلوگیری شود.

حالت High-performance

یکی از حالت هایی که در لپ تاپ کاربرد دارد استفاده از این حالت است . 
ممکن است به صورت غیرعمدی ما لپ تاپ را در حالت بهینه و مصرف پایین انرژی گذاشته باشیم . در این حالت لپ تاپ کارایی خود را پایین آورده و کند تر میشود . با استفاده از تغییر حالت به High-performance سرعت و قدرت لپ تاپ به صورت چشمگیری افزایش میباشد .

Defragment کردن هارد HDD

اگر دستگاه شما دارای هارد SSD نمیباشد میتوانید با استفاده از برنامه های مخصوص هارد خود را بهینه سازی کنید تا سرعت آن افزایش یابد برای این کار نرم افزار های مختلفی وجود دارد . برنامه های Advanced System Optimizer و Auslogics Disk Defrag را برای انجام این کار به شما پیشنهاد میکنیم .

آپدیت ویندوز

اگر از ویندوز 10 و 11 استفاده میکنید ویندوز خود را مداوم آپدیت کنید . شرکت ماکروسافت آپدیت های زیادی برای ارتقا امنیت و سرعت ویندوز های خود میدهد .

توجه کنید برخی ویندوز هایی که در ایران زده شده کپی بوده و نمیتوان آن را آپدیت کرد . در صورت آپدیت این ویندوز ها , سیستم عامل شما دچار مشکل میشود . سعی کنید همیشه ورژن اورجینال دارای لایسنس ویندوز را استفاده کنید .

آنتی ویروس غیر اورجینال نصب نکنید !

شاید توصیه عجیبی باشد . اما ویندوز های 11 و 10 امنیت بسیار بالایی دارد و نیازی به نصب آنتی ویروس به صورت جداگانه نیست . نکته مهم 80 درصد آنتی ویروس های موجود در بازار نسخه اصلی نبوده و فقط جنبه ظاهری دارد و ن تنها کمکی نمیکند باعث خرابی و کندی سیستم شما نیز میشود .

اکثر ویندوز های ارزان قیمت فقط جنبه سود آوری داشته ولی برای کاربر فایده ای ندارد !

حذف برنامه های اضافی

برای حذف برنامه نیاز نیست اپلیکشن خاصی نصب کنید . کافیه داخل سرچ ویندوز بنویسید add or remove programs .

از این قسمت میتونی به سادگی هر برنامه ای خواستی رو پاک کنی.

غیر فعال کردن نتایج وب و انیمیشن ها :

در ویندوز 10، کورتانا در هنگام جستجو، هم فایل‌های درون سیستمی را جستجو می‌کند و هم در وب نتایجی را از اینترنت نیز به معرض نمایش می‌گذارد. نتایجی که معمولاً کارایی نداشته و شما نیازی به آنها ندارید. بنابراین بهتر است این گزینه را غیر فعال کنید تا در هنگام جستجو برای پیدا کردن فایل‌ها سریعتر به نتایج خود برسید. برای غیر فعال کردن نتایج وب در Cortana به روش زیر عمل کنید:

  • در پنل جستجوی Cortana کلیک کنید.
  • انتخاب آیکون Setting
  • بر روی آیکون شبیه دفترچه کلیک کنید.
  • گزینه … Cortana can give you suggestions را در صفحه پیش رو غیرفعال کنید.
  • در آخر گزینه Search online and include web results را نیز غیر فعال کرده و تغییرات را اعمال کنید.

بخوانید : تعویض ال سی دی لپ تاپ ایسوس 

این کار هارو نکن !

  • برنامه های بدون کاربرد رو نصب نکن
  • اگر برنامه ای داری که از اینترنت استفاده میکنده یا داخل پس زمینه در حال اجرا ع و بسته نمیشه میتونی از task manager اون رو ببندی .
  • فایل هایی اضافی رو خودت پاک نکن ممکن تنظیمات مهمی باشن !
  • برنامه های بهینه سازی رو هر بار بعد از استفاده پاک کن !

ssd (اس اس دی):

یکی از بهترین راهکارهای افزایش سرعت لپ تاپ ایسوس جایگزینی هارد HHD با  هارد SSD  است. که شما با این کار شاهد افزایش سرعت قابل توجهی خواهید بود به طوری که با کمترین زمان ممکن می توانید برنامه ای را باز و یا لپ تاپ تان را خاموش و روشن کنید .برای اینکه ببینید آیا می توانید این جایگزینی را انجام دهید به مشاوران ما مراجعه کنید تا شما را به درستی راهنمایی کنند .در صورتی که بتوانید این ارتقا را انجام دهید از سرعت فوق العاده لپ تاپ تان لذت خواهید برد و از اتلاف وقت خود جلوگیری خواهید کرد.

رم (RAM) :

رم گزینه دیگری در افزایش سرعت لپ تاپ است  و کم بودن ظرفیت آن یکی از دلایل سرعت پایین لپ تاپ محسوب می شود. رم های 8 و 16 گیگا بایتی می توانند سرعت عملکرد دستگاه را افزایش دهند ، بسته به مدل مادربرد و قابلیت های آن، ممکن است بتوانید حافظه رم را ارتقا داده و از سرعت پایین سیستم راحت شوید. این نکته را بدانید خودتان این کار را انجام ندهید زیرا این کار احتیاج به تخصص و مهارت کافی دارد ، برای این امر به یکی از نمایندگی معتبر ایسوس مراجعه کنید متخصصان ما این کار را به راحتی برای شما انجام خواهند داد.

4. تمیز نگه داشتن لپ تاپ و سرویس آن مهم ! :

علت اصلی خرابی بسیاری از دستگاه ها گرد غبار سیستم خنک کننده میباشد

علت اصلی خرابی بسیاری از دستگاه ها گرد غبار سیستم خنک کننده میباشد

تمیز بودن و تمیز نگه داشتن ، همیشه جزء راه های افزایش سلامتی انسان و دستگاه ها و افزایش طول عمر هر چیزی بوده و هست در لپ تاپ ها نیز تمیز بودن باعث عملکرد بهتر دستگاه می شود وجود گرد و غبار موجب گرم شدن بیشتر قطعات لپ تاپ می شود عملکرد سی پی یو و کارت گرافیک دستگاه را کاهش میدهد و در نتیجه شما از کم بودن سرعت دستگاه رنج می برید پس بهتر است قطعات بیرونی لپ تاپ را همیشه تمیز نگه دارید و در برابر گرد و خاک از آن محافظت کنید .

آپدیت و ارتقا تخصصی لپ تاپ ایسوس و دیگر برند ها !

اگر با انجام ترفند های نرم افزاری نتوانستید سرعت لپ تاپ خودرا افزایش بهید و مدام در حال هنگ کردن بود و یا اینکه دستگاهتان قدیمی بود و خواستید آن را مانند دستگاه های امروز پرسرعت کنید مجموعه انلی ایسوس این خدمات را به صورت تخصی برای شما انجام میدهد .

  • آنالیز دستگاه شما
  • نوشتن پلن ارتقا
  • ارتقا حافظه , رم , بایوس , سیستم عامل و حتی cpu و کارت گرافیک لپ تاپ
  • سرویس لپ تاپ شما
  • ضمانت خدمات و قطعات 

همگی در یک پکیج آپدیت سخت افزاری و نرم افزاری در مجموعه ما انجام میشود .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *